تاریخچه شیائومی

بهار فیروزی بهار فیروزی
77 بازدید
تاریخچه شیائومی

تاریخچه شیائومی – شیائومی به تازگی تایید کرده است که در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند کاملاً جدید، شیائومی Mi3S، جانشین آخرین گوشی شیائومی، Mi3 است که در آن زمان قدرتمندترین گوشی هوشمند جهان لقب گرفته بود.

اما شیائومی کیست؟

شیائومی در حال حاضر سر و صدای زیادی در داخل و خارج از کشور ایجاد کرده است.

تنها طی سه سال از زمان تشکیل، این شرکت از یک شرکت نوپا به چهارمین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین و خالق یکی از محبوب‌ترین کاستوم رام‌های اندروید در سراسر جهان تبدیل شد.

زمان آن فرا رسیده است که جهان درباره شیائومی، کیست و کارهایی که انجام داده است، بیاموزد.

 

تاریخچه شیائومی

شیائومی در آوریل 2010 توسط مدیر عامل سابق Kingsoft، لی جون، به عنوان یک شرکت نرم افزاری که یک کاستوم رام جدید بر اساس اندروید گوگل ایجاد می کند، تاسیس شد.

هدف آنها ارائه عملکردهای اضافی بود که اندروید هنوز ارائه نکرده بود و یک رابط کاربری آسان برای استفاده.

MIUI، رامی که تیم ایجاد کرد، به موفقیت بزرگی دست یافت و به بسیاری از دستگاه ها پورت شده است.

از سال 2014، MIUI را می توان در بیش از 200 دستگاه به دو زبان انگلیسی و چینی دانلود و نصب کرد، حتی غیر توسعه دهندگان نیز می توانند به راحتی MIUI را با استفاده از MIUI Express APK روی گوشی خود نصب کنند.

تا پایان سال 2013 شیائومی بیش از 30 میلیون کاربر MIUI در سراسر جهان داشت! برای چنین شرکت جوانی بسیار چشمگیر است!

رام MIUI به دلیل استفاده بسیار آسان و در عین حال ارائه خدمات پیچیده مانند پشتیبان گیری ابری، پخش کننده موسیقی آسان و فروشگاه برنامه خود، به iOS اپل تشبیه شد.

تیم شیائومی همیشه از کاربران خواسته است که احساس کنند بخشی از شرکت هستند و با خوشحالی از طریق کانال‌های متعدد بازخورد طرفداران را دریافت کنند و رام را هر جمعه با رفع اشکال، بهینه‌سازی و ویژگی‌های اضافی به‌روزرسانی کنند.

 

ورود شیائومی به بازار سخت افزار

در سال 2011 شیائومی گوشی Mi One را معرفی کرد.

شیائومی اکنون نه تنها نرم افزار خود را می سازد، بلکه سخت افزار خود را نیز می سازد.

Mi One یک گوشی با مشخصات بالا با قیمت بسیار بالاتر از زمان خود بود، این فلسفه از روز اول شیائومی باقی مانده است.

در حالی که نظر دهندگان به سرعت شرکت مستقر در پکن را “سیب چین” می نامند، شیائومی ترجیح می دهد خود را با آمازون مقایسه کند، آنها سخت افزار قدرتمندی ایجاد می کنند که آن را به قیمت تمام شده می فروشند و برای تامین بیشتر درآمد به خدمات و محتوای خود متکی هستند.

اگر بگوییم درآمد آنها برای سال 2013 به تنهایی بیش از 5 میلیارد دلار برای یک شرکت جدید بسیار چشمگیر است.

شباهت هایی بین شیائومی و اپل وجود دارد، با این حال، آنها هر دو شرکت سخت افزاری و نرم افزاری هستند، هر دو کنترل قوی بر زنجیره های تامین دارند و هر دو طرفداران زیادی دارند.

جدا از این، این دو شرکت وجه اشتراک دیگری ندارند، اپل گوشی های هوشمند خود را با قیمت های مضحک قیمت گذاری می کند و در حالی که شیائومی برعکس این کار را انجام می دهد، بازخورد زیادی از مشتریان دریافت نمی کند.

 

"<yoastmark

توسعه شیائومی

در سال 2012 شیائومی در مجموع 7.2 میلیون گوشی هوشمند و در سال 2013 شیائومی در مجموع 18.7 میلیون گوشی هوشمند و حتی بیش از اپل در یک سه ماهه به فروش رساند.

در سه ماهه اول سال 2014، شیائومی بیش از 11 میلیون گوشی هوشمند را به فروش رسانده بود که بیشتر از فروش کل سال 2012 و کمی بیش از نیمی از فروش سال 2013 بود.

تقاضا به دلیل مشخصات بالای سخت افزار دستگاه های آنها و قیمتی که محصولات خود را با آن به فروش می رسانند، همچنان در حال افزایش است.

بازارهای بین المللی مانند هنگ کنگ، تایوان و سنگاپور که شیائومی نیز به طور رسمی در دسترس است، تقاضای مشابهی با چین داشته اند.

این گسترش مستمر به خارج از چین همچنین باعث شد تا هوگو بارا (مدیر سابق اندروید گوگل) استخدام شود که وظیفه او کشف بازارهای جدید است.

مالزی، فیلیپین، تایلند، اندونزی و هند در مرحله بعدی گوشی های شیائومی را خواهند دید.

این ممکن است در نهایت منجر به راه اندازی رسمی اروپا و ایالات متحده شود، اما هنوز چیزی تایید نشده است.

و علاوه بر این، کسانی که گوشی های شیائومی می خواهند (و بسیاری از آنها می خواهند) حاضرند پولی را برای واردات بهترین گوشی هوشمند جهان بپردازند.

 

نه فقط تلفن!

شیائومی دستگاه های دیگری مانند تلویزیون هوشمند، روتر وای فای را راه اندازی کرده است و حتی به دنبال راه اندازی تبلت خود است (اگر شایعات قابل باور باشند).

شیائومی بدون شک شرکتی است که در سال 2014 تماشا می کند زیرا تخمین می زند که بتواند بیش از 60 میلیون دستگاه را تا پایان سال در سراسر جهان ارسال کند.

این بیش از سه برابر مبلغی است که آنها در سال 2013 ارسال کردند.

حتی با وجود محبوبیت بسیار زیاد و طرفداران بین‌المللی بزرگ، باید دید که آیا شیائومی می‌تواند جلوتر از رقبا باقی بماند و آیا سبک بازاریابی آن‌ها در بازارهای بالغ‌تر خردل را کاهش می‌دهد یا خیر!

تا اینجای کار به نظر می‌رسد همه چیز در مسیر خود پیش می‌رود و این شرکت پیشرفت می‌کند و مطمئناً یکی از تماشاگران است!

آیا صاحب محصول شیائومی هستید؟ نظر شما در مورد روش های بازاریابی و سبک فروش آنها چیست؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

می‌توانید در وب‌سایت‌های زیر درباره شیائومی و نرم‌افزار MIUI آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید

 

جهت خرید انواع محصولات شیائومی بصورت نقد و اقساط از سراسر ایران می توانید در تی جی پلاس ثبت سفارش کنید.

فروش قسطی موبایل

گوشی اقساطی

Rate this post
دسته بندی بلاگ علم و تکنولوژی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت