تجارت الکترونیکی

بهار فیروزی بهار فیروزی
249 بازدید
تجارت الکترونیکی

تجارت سیار که با نام تجارت الکترونیکی نیز شناخته می‌شود،

شامل استفاده از دستگاه‌های دستی بی‌سیم مانند تلفن‌های همراه و تبلت‌ها برای انجام معاملات تجاری آنلاین، از جمله خرید و فروش محصولات، بانکداری آنلاین و پرداخت قبوض است.

استفاده از فعالیت تجارت سیار در حال افزایش است.

 

اقلام کلیدی

تجارت سیار به تجارت یا خریدهایی اطلاق می شود که از طریق دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن همراه یا تبلت انجام می شود.

با تجارت الکترونیکی، کاربران می‌توانند در هر جایی که یک ارائه‌دهنده اینترنت بی‌سیم در آن منطقه وجود داشته باشد، معامله کنند.

با رفع مشکلات امنیتی، تجارت موبایلی به سرعت افزایش یافته است.

شرکت هایی مانند اپل و گوگل خدمات تجارت تلفن همراه خود را معرفی کرده اند.

 

درک تجارت موبایل

تجارت سیار زیرمجموعه بزرگی از تجارت الکترونیکی است،

مدلی که در آن شرکت ها یا افراد تجارت خود را از طریق اینترنت انجام می دهند.

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، نزدیک به 97 درصد از آمریکایی‌ها تلفن همراه دارند و 85 درصد از آنها صاحب تلفن هوشمند هستند که در مقایسه با 35 درصد در سال 2011 افزایش یافته است.

بسیاری از محصولات و خدمات را می توان از طریق تجارت الکترونیکی مورد معامله قرار داد، از جمله بانکداری، سرمایه گذاری، و خرید کتاب، بلیط هواپیما و موسیقی دیجیتال.

رشد سریع تجارت تلفن همراه توسط عوامل متعددی از جمله افزایش قدرت محاسباتی دستگاه های دستی بی سیم، گسترش کاربردهای تجارت الکترونیکی و حل گسترده مسائل امنیتی انجام شده است.

 

M-Commerce در مقابل تجارت الکترونیک

(E-commerce) به خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود.

تجارت الکترونیک ممکن است از طریق رایانه رومیزی، لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت انجام شود.

با این حال، تجارت الکترونیک معمولاً با رایانه ای مرتبط است که در آن کاربر باید مکانی را با اتصال به اینترنت پیدا کند.

برعکس، تجارت الکترونیکی به طور خاص به معاملات انجام شده از طریق تلفن هوشمند یا دستگاه تلفن همراه اشاره دارد.

با تجارت الکترونیکی، کاربران می‌توانند در هر جایی که یک ارائه‌دهنده اینترنت بی‌سیم در آن منطقه وجود داشته باشد، معامله کنند.

تراکنش‌های تجارت الکترونیکی معمولاً با چند کلیک انجام می‌شوند، در حالی که تجارت الکترونیکی که از طریق تبلت، لپ‌تاپ یا دسک‌تاپ انجام می‌شود ممکن است به زمان بیشتری و کاوش در وب‌سایت شرکت نیاز داشته باشد.

 

مزایای تجارت موبایل

گستره دستگاه هایی که قابلیت تجارت سیار را دارند در حال افزایش است.

به عنوان مثال، کیف پول‌های دیجیتالی مانند Apple Pay و Google Pay به مشتریان این امکان را می‌دهند که بدون دردسر کشیدن کارت‌ها، در فروشگاه خرید کنند.

و در اواسط تا اواخر دهه 2010، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند متا (فیسبوک سابق)، 3 توییتر، 4 پینترست، 5 و اینستاگرام، 6 دکمه‌های خرید را بر روی پلتفرم‌های تلفن همراه خود راه‌اندازی کردند که به کاربران امکان می‌داد به راحتی از آنها خرید کنند.

سایر خرده فروشان به طور مستقیم از این سایت های رسانه های اجتماعی.

قابل حمل بودن دستگاه های تلفن همراه به کسب و کارها کمک می کند تا از طریق تجارت تلفن همراه دسترسی خود را به مشتریان خود گسترش دهند.

کوپن ها و تخفیف ها را می توان از خرده فروشان برای مشتریان ارسال کرد.

تجربه خرید شخصی‌شده نیز می‌تواند خرده‌فروش را با مشتری خود مرتبط کند.

اپلیکیشن‌های تجارت M امکان ردیابی موقعیت مکانی از طریق GPS را می‌دهند تا به مشتریان خود کمک کنند تا اقلام موجود در فروشگاه خود را پیدا کنند.

همچنین می‌توان امنیت را با استفاده از اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیکی افزایش داد زیرا احراز هویت چند عاملی، از جمله بیومتریک‌هایی مانند اثر انگشت و اسکن شبکیه چشم، قابل انجام است.

اگرچه تجارت الکترونیکی مزایای زیادی برای خرده فروشان و مصرف کنندگان دارد، این تجارت هنوز در بین آمریکایی ها رایج است.

تنها 15 درصد از بزرگسالان آمریکایی فقط از تلفن هوشمند خود برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند، به این معنی که آنها یک ارائه دهنده خدمات باند پهن یا کابلی دارند، در حالی که 77 درصد صاحب رایانه هستند.

 

 

Rate this post
دسته بندی اقتصادی و روزمره بلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت